Dersin Adı | Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Eğitim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CG 222 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste özel gereksinimli çocuklarda cinsel gelişimin izlenmesi ve özel gereksinimli çocuklarda cinsel sağlığı destekleme konusunda bilgi edinilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Cinsiyetin Tanımı ve Özellikleri, Cinsel Kimlik Gelişimi, Cinsiyet Rolleri, Cinsel Gelişim Dönemleri, Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim, Bedensel Değişimler, Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar, Özel Gereksinim Çocukların Kendilerini Koruma Eğitimi, Temizlik ve Hijyen Eğitimi, Özel Gereksinimli Çocukların Cinsel Kimlik Gelişimi Konusunda Ailelerin Eğitimi. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Cinsiyetin Tanımı ve Özellikleri | |
2 | Cinsel Kimlik Gelişimi | |
3 | Cinsiyet Rolleri | |
4 | Cinsel Gelişim Dönemleri | |
5 | Cinsel Gelişim Dönemleri | |
6 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim | |
7 | Özel Gereksinimli Çocuklarda Cinsel Gelişim | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bedensel Değişimler | |
10 | Özel Gereksinim Çocukların Kendilerini Koruma Eğitimi | |
11 | Özel Gereksinim Çocukların Kendilerini Koruma Eğitimi | |
12 | Temizlik ve Hijyen Eğitimi | |
13 | Temizlik ve Hijyen Eğitimi | |
14 | Özel Gereksinimli Çocukların Cinsel Kimlik Gelişimi konusunda Ailelerin Eğitimi | |
15 | Cinsellikle İlgili Yanlış Bilgi ve İnanışlar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Poulain P. (2010). Cinsellik, Çocukla İletişim. Apollon Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Güneş A. (2013). Mahremiyet Eğitimi. Selis Kitapları\Françoise Cholette-Perusse, Çeviren: Aygören Dirim (2000). Çocuklara Cinsel Konuda Ne Söylemeli Nasıl Söylemeli, Esin Yayınevi\nSevim, J (2002 ) Anne Bu Ne? Remzi Kitabevi\n |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 16 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 5 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 70 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 5 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | 1 | 10 | |
Toplam | 80 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır | |||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır | X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir | X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir | X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır | X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir | X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür | X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir | |||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar | |||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir | |||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest